Dag 1-4: De groep - Reisverslag uit Delhi, India van Jelmer Kooistra - WaarBenJij.nu Dag 1-4: De groep - Reisverslag uit Delhi, India van Jelmer Kooistra - WaarBenJij.nu

Dag 1-4: De groep

Door: Jelmer

Blijf op de hoogte en volg Jelmer

03 September 2013 | India, Delhi

We zitten op kussens. De lange lage tafel splijt de groep in tweeen maar de gesprekken gaan over en weer. Geprikkeld door de kruidige geuren proeven onze monden de heerlijkste gerechten. Onder ons schemert de woestijn, buiten gaan de laatste luiken dicht, aan de horizon gaat de zon kopje onder. We genieten. Ik geniet. India. We zijn in India.

In de hotelkamer in Delhi vertel ik Juan dat ik blij ben. Het eerst ontmoette ik deze Cubaanse 45-jarige orthopeed, en deel de kamer met hem. Hij is het met me eens dat we een hele leuke groep hebben getroffen. Zeven toeristen, een gids, en twee gidsen in opleiding. Meteen bij de kennismaking heerste er een fijne sfeer die bij het eten savonds voortduurde: een goed begin van deze groepsreis. De volgende dag neemt onze gids Monty ons via het moderne metrosysteem mee naar een moskee, Sikhtempel en Hinduheiligdom. Nooit eerder zat ik op moslimgebedskleedjes, bakte chapattis met Sikhs, of at Samosa op straat. sAvonds stappen we in de nachttrein en ook dat is een avontuur: op bedjes drie aan drie slapen we hoog en wiegend dwars door India rijdend, slechts gestoord door Indiers die luid in de nacht roepen dat we op hun bedden slapen. En nu dus in de woestijn, Jaisalmer, een plek vol zanderige steegjes en paleizen uit Alladin en Duizend-en-een-nacht. Om hier samen te zitten, te eten, te praten, te genieten: heerlijk. En dit is nog maar het begin.

• 03 September 2013 - 09:34

Broer Daniël:

Klinkt goed en vooral ook avontuurlijk broertje! Mooi beeldend geschreven ook, zie het zo voor me :)

Veel plezier verder en voorzichtig daar!

Groetnis,
    Daniël

• 03 September 2013 - 09:41

Tante Hanny:

Hoi Jelmer,

Wat geniet jij met volle teugen! De zon gaat kopje onder, een zin waarvan ik ook kan genieten!
    Er valt veel te beleven in deze vakantie, lijkt me.

Blijf genieten, Jelmer.

Leafs, tante Hanny

• 03 September 2013 - 12:05

Mem:

Hoi lieve Jelmer!

Wat fijn weer wat van jou te lezen en wat fijn dat je zo'n leuke groep treft! En inderdaad, zoals jij het beschrijft, zien we het voor ons!

Geniet van deze bijzondere vakantie!

Folle leafs fan mem! xxx

• 03 September 2013 - 13:58

Jittyvander Wal:

wat fijn dat de start zo goed is ! Chappaty, s zijn wel lekker met groente en vlees erbij.
    Geniet ervan liefs van tante J .

• 03 September 2013 - 15:42

Neef @:

Namasté ... Verkeerde taal maar ook daar kom je straks weer toch! Goed man dat je zo lekker geniet van al t moois dat India je biedt

• 03 September 2013 - 20:23

Zus Sanne En Zwager Bert:

Hee lieve Jelmer!

Wat fijn dat het begin van je vakantie zo goed en mooi is! Geniet van alle mooie momenten, de eebijzondere omgeving, en deze unieke ervaring!!!

Heel veel liefs,

Bert en Sanne

• 05 September 2013 - 08:53

Charlotte :

Lieve Jelmer! Wat ben je weer aan een avontuur begonnen! Geniet! Liefs, Charlotte